O nás

Malý HRA(VÝ)TVOR je hravé výtvarné tvoření pro nejmenší děti od 3 do 6 let.

Kroužek funguje od letošního školního roku 2013/2014. Přihlášky ZDE.

Koná se každé úterý v době od 15:15 do 16:15 hodin na sále na pobočce Janského 1 pod vedením Marcely Pospíšilová a Radka Tomance.

 

Malý HRA(VÝ)TVOR je netradiční kroužek výtvarné výchovy, jehož způsob vedení vychází zejména z principů zážitkové pedagogiky a artefiletiky. Důležitými prvky jsou hra, tvořivost, kreativita, spontánnost a prožitek. 

Tato zájmová činnost nabízí nejmenším dětem kvalitní přípravu pro další výtvarné aktivity, rozvíjí jejich tvořivost a kreativitu. Cílem není konkrétní věc, "krásný obrázek", ale prožitek z tvorby a reflexe, skrze které dítě lépe poznává sebe, druhé lidi a okolní svět. 

 

V dalších letech mohou děti pokračovat ve výtvarné činnosti v kroužku HRA(VÝ)TVOR na tř. 17. listopadu 47 nebo v kroužku Paletka na Janského 1.

 

 

Letos se k nám do výtvarky přistěhovali dva skřítčí bráchové.

Starší skřítek, Všudybílek, bydlí ve třídě Paletky. A ten mladší, ale o to rozvernější, bydlí u nás v místnosti s kobercem.

Jmenuje se Cestík a vezme nás letos s sebou na spoustu krásných cest nejen po naší zemi, ale i po celé planetě a možná ještě dál.

Historie projektu

Malý HRA(VÝ)TVOR je novinkou v nabídce Domu dětí a mládeže v Olomouci.

Navazuje na kroužek HRA(VÝ)TVOR, který funguje již rok pod vedením Marcely Pospíšilové na tř. 17. listopadu pro děti školního věku.

Otevřením kroužku se rozšiřují možnosti kreativního vyžití ve volném čase pro děti již od 3 let!!

 

Myšlenka výtvarného kroužku obohaceného o zážitkové aktivity, HRA(VÝ)TVOR, vznikla již v letech 2010 - 2011 při realizaci projetku DDM Olomouc "Cesta do minulosti". Její realizace se však podařila až ve školním roce 2012/13, za což velmi děkujeme oddělení výtvarné výchovy a vedení DDM.

V září 2013 byla také úspěšně obhájena stejnojmená doplomová práce na katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, kterou zde vedoucí kroužku, Marcela, zakončila své magisterské studium.

Jak a co se děti učí

  • Hravou formou se seznámí se základními výtvarnými materiály a postupy.
  • Prací s různými materiály si procvičují a rozvíjí jemnou motoriku a grafomotoriku. 
  • Učí se rozpoznávat, pojmenovávat a užívat barvy, tvary a objekty.
  • Tvorbou společného díla se učí spolupracovat a komunikovat s druhými.
  • Výtvarnou prací se učí a rozvíjí schopnost vyjádřit myšlenku pomocí vizuálního zobrazení jak v ploše tak v prostoru.
  • Při reflexivním dialogu se učí komunikovat s druhými, vyjádřit své pocity a myšlenky, porovnávat svůj záměr s výsledky práce. 
  • Pomocí výtvarné nebo dramatické hry a reflexe dochází k prožitku, prostřednictvím kterého se dítě učí a rozvíjí vlastní osobnost.
  • Poznává sebe sama a uvědomuje si, kdo je. Poznává druhé a učí se s nimi vycházet. Poznává okolní svět a učí se být jeho součástí.
  • Rozvíjí pozitivní postoj k sobě, k druhým, ke světu a k životu.